LÖGNER

Heej!!
Idag har jag funderat och funderat.
Redan sedan man var liten har man alltid fått lära sig att man inte ska ljuga. Det är dumt att ljuga, man sårar andra människor och dessutom sägs det att man blir blå om tungan och att näsan växer.
Men ibland kan ju sanningen vara värre än lögnen. Vad är då bättre, att få höra den hemska sanningen eller en lögn som hjälper för stunden?

Det sägs ju också att sanningen alltid kommer fram, och det kanske den gör, jag vet inte. Men vad är då bättre, att tro att man har en vacker klänning som man nyss köpt eller få veta fem år senare att den såg förfärlig ut?
Jag säger inte att man ska ljuga, för de är verkligen hemskt att göra de.
Men jag menar vem i denna värld har aldrig ljugit för någon annan? Finns det en enda person i våran värld som levt hela livet ut utan att säga en lögn?

Om ni hittar en människa kontakta mig!

Hur som helst, idag har jag också kommit på att en människa ljugit för mig. Visst man skulle kunna tro att jag är ledsen, men nej, inte speciellt. För jag vet hur hemskt det skulle har varit att säga sanningen.

aja, idag har jag varit på skolan och gjort sista provet för i år. Det gick väl ganska bra, tror jag :) känns skönt att få det gjort :D
sedan har jag inte gjort så mycket mera, skolan slutade fyra så efter det var det bara att fara och träna. Kom hem, åt middag och så.

hare så bra

puss!!



längtar efter att spela fotboll på sommaren!!!
(trots att vintern är den bästa årstiden, för då fyller jag år, HAHAH)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0