SKOLAN

Hej!
Nu sitter jag på skolan, de är ju jultemadag idag också, och nu på eftermiddagen har jag datorer. Då får göra vad vi vill i två timmar ungefär :D
på förmiddagen har jag gjort julkort och så :)

Ikväll ska jag träna och kanske sova över hos en kompis..

Igår kväll var de en hemsk kväll, men den slutade lyckligt iaf.´
Jag fattar faktiskt inte hur man kan gå och säga dumma saker om varandra. Visst, man vill kanske inte alltid hålla allt inom sig, och det klart att man pratar illa om människor ibland. Men de ska inte gå så långt att man säger förfärliga saker om varandra som man  sedan får höra från andra.
Ingen är perfekt och man märker ju vad som är fel med olika människor, ibland kanske man märker vad som är fel med en själv. Så egentligen behöver man aldrig prata illa om någon alls. Ändå blir de så att vi gör det. Och jag har ingen aning varför, men  de viktiga är att den de handlar om inte ska behöva få veta det!!
Det är hemskt att få veta att man är ful, dum och ljuger. Ingen människa vill väl höra de!! Om man vill ändra på sig, kan man ju säga de på ett snällt sätt till den personen istället för att gå och prata illa om den till andra.

hare bäst!!
puzzpuzz

// veakaka

 

 


Kommentarer
Postat av: moa

berätta vad som var hemskt med kvällen....

2009-12-17 @ 21:18:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0