Kärleken..

Kärleken tror alla att de ska vara nåt vackert. Men egentligen är de sällan man upplever kärlek som håller livet ut. Till familjen fungerar det ju oftast men till vännerna och förhållandena så är de få som får känna samma känsla för en person hela livet ut. Oftast är det så att den personen man känner något för, inte känner på samma sätt  eller så är det så att någon känner något för dej och du delar inte lika känslor. Ibland är det så att man bara tröttnar på varandra och ibland kan det vara så att en person gör något dumt och inte förtjänar en annan person.
Hur det än är så kan man undra sej varför kärleken skapades om den bara för med sig obehag och konstigheter. Vissa stunder så känns allt perfekt och man kan inte förstå varför kärleken skulle behöva försvinna medan andra dagar så är det allt man skulle vilja!

Men på något sätt borde den vara bra eftersom annars skulle den inte finnas. Tänk allt på jorden som naturen skapat är något bra. Man kan tänka att myggen på somrarna inte skulle finnas, men vad skulle då fåglarna äta? Om inte snön skulle finnas, vars skulle då isbjörnarna bo? Allt har egentligen en bra förklaring, just utom kanske kärleken?
Ibland kan den kännas som ett ihoptrasslat snöre, man måste reda ut alltihopa för att förstå hur allt hänger ihop. Det kanske är de som vi alla borde göra..

Man borde vara rädd om kärleken till sin familj eftersom de kanske är den enda som kommer hålla livet ut, i all evighet och även bortom döden.



 hittade: Ett inlägg som man borde tänka över när man läser!

Min dag kan sammanfattas med ett ord: chill!
Började tio, Linnea var sjuk så fick pallra mej själv till jobbet.
De var -25 så kanske inte det härligaste vädret att vara ute och gå på, men det funkade om man var bra klädd! Såg ut som en köttbulle där jag kom i min utstyrsel. Hur som helst. Fick gå ut med två hundar och sedan hade jag lunch, eftersom jag inte hade någon att prata med och dessutom var det kallt tog bägge promenaderna bara en timma tillsammans.
Efter det hade jag lunch och sedan fick jag faktiskt sluta eftersom det var så kallt och dom inte ville att jag också skulle bli sjuk. Så jag tog bussen in till stan och gick sedan hem och efter det har jag suttit vid datorn och varit med kompisar :) faktiskt riktigt trevligt !
Funderar på att söka sommarjobb där jag praoar, det skulle vara roligare på sommaren eftersom man slipper vara påklädd som en spanjor i Kiruna!

aja, trots mina tappra försök till bra klädsel har jag faktiskt blivit hes i halsen.
hare bra!
Puss/St



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0